• elmenyautozas-nissan-gt-r
    2021. MÁRCIUS 16.

    Élményautózás egy Nissan GT-R-rel: ismerkedés Godzillával

    Ha akad a barátaid közt olyan, aki már régebben is órákon át tudod téged szórakoztatni azzal, hogy a szupersportautók miért számítanak az egyik legjobb dolognak az egész világon (vagy épp magadra ismertél), akkor biztos segíteni fog a következő cikkünk a következő ajándékozásodban. A sportautók csábító formáikkal és lehengerlő teljesítményükkel sokáig elérhetetlen luxusként maradtak meg sok ember fejében, de szerencsére ma már Magyarországon is több ilyen legendás autót ki lehet próbálni egy élményautózás során, ahol ugyanazokon a pályákon száguldozhatsz, ahol a profi pilóták is összemérik a tudásukat.

    Az Élményvezetés.hu következő cikkében egy közel sem mindennapi japán szörnyetegről ejtünk szót. Olvass tovább, és tudd meg, milyen lehet egy élményautózás a „Godzillaként” ismert Nissan GT-R-rel!

    Érdekességek a sportkocsik és az élményautózás történetéről

    Nem véletlen használja a weboldalunk az „élményautózás” kifejezést. Habár a sportkocsik az elképesztő teljesítményükről is ismertek (kezelhetőség, gyorsulás, magas végsebesség), alapvetően nincsenek pontos minimum követelmények ahhoz, hogy egy autót sportkocsinak lehessen nevezni.

    A technikai részleteken túl ugyanis maga a kocsi vezetése alatt átélt élmény kap nagy szerepet. A 20. század elején a piacvezető Morris Garages brit cég, és a II. világháború után gyors népszerűségre szert tevő Ferrari mind úgy gondolták, hogy a sportautók elsődleges célja az volt, hogy az önfeledt száguldozás örömével ajándékozzák meg a vezetőt. Látszik tehát, hogy az érzelmi oldal is nagy szerepet kapott az ilyen kocsik megszületésében.

    A legelső sportkocsi már a 20. század első éveiben megjelent, még ha akkor nem is terjedt el még a „sportautó” kifejezés. Ez volt a Mercedes első sportkocsija, amit akkoriban a világ leggyorsabb autójaként tartották számon: a 109 km/h-s végsebességével minden korábbi teljesítményt sikerült felülmúlnia.

    A II. világháború okozta pusztulások után nagyrészt a Ferrarinak köszönhető, hogy az emberek ismét elkezdtek érdeklődni a nagy teljesítményű kocsik után. Ilyenkor jelent meg több máig ismert márka is a saját sportkocsijával, mint például a német Porsche, vagy az olasz Lamborghini, ami a 60-as években piacra dobta az első „szuper” sportkocsiját, amellyel természetesen még nagyobb teljesítményre és vezetési élményre akart utalni a gyártó. A szupersportautó kifejezést máig előszeretettel használják az autógyártók.


    Megérkeznek az első japán szupersportkocsik: új fejezetet nyit az élményautózás történetében a Nissan

    A 60-as évek végére Japán is bebizonyította, hogy ringbe tud szállni az európai márkákkal a Toyota 2000 GT-vel. Sőt, később a 90-es években megjelent Honda NSX-et sokan megbízhatóbbnak, és kezelhetőbbnek találták az európai sportkocsikhoz képest.

    2007-ben pedig megszületett a Nissan GT-R, ami a régebbi Skyline vonalnak a legújabb modelljét képviselte. Megszületett egy igazi szörnyeteg: nem véletlen kapta a „Godzilla” becenevet ez a szupersportautó. A Godzilla elnevezést eredetileg egy ausztrál autós kiadó használta már 1989-ben, és azóta büszkén megőrizte ezt a tiszteletre intő titulust a Nissan sorozat.

    A japán utcai szupersportautó jellegzetes külseje mögött közel sem mindennapi felszereltség rejlik. Egy összkerék hajtású, automata váltós bestia, aminek a gyomrában egy 810 lóerős, 3800 cm3-es  V6 TWIN TURBO motor mennydörög. 3 másodperc se kell ennek a titánnak, hogy megugorja a 100 km/h-s sebességet, végsebessége pedig még a 315 km/h-t is el tudja érni!

    Így már azért érhető, hogy miért kapta meg az autó egy olyan japán szörnynek a nevét, ami a filmvásznon egész városokat is el tudott pusztítani.


    Élményautózás különböző versenypályákon: hol tesztelhetem le a Nissan GT-R fenomenális teljesítményét?

    Ha te is kíváncsi vagy arra, hogy mire képes valóban Godzilla, vagy meglepnéd az ismerősödet egy különleges élményajándék kuponnal, akkor az Élményvezetés.hu weboldalán a következő versenypályák közül tudsz majd válogatni:


    Élményautózás a DRX Ringen egy Nissan GT-R-rel

    Egy több mint 2 km hosszú versenypálya a Kiskunlacházi Repülőtéren, ahol a széles, hosszú egyenes részek remekül alkalmasak arra, hogy élményautózásod során korlátok nélkül megtapasztalhasd a Nissan GT-R félelmetes erejét. Itt nincsenek éles kanyarok és keskeny utak, úgyhogy bátran taposs bele!


    Élményautózás a Hungaroringen egy Nissan GT-R-rel

    Talán nem is szükséges részletezni ezt a kultikus versenypályát. A 4600 méter hosszú Hungaroring már jóval technikásabb pályának számít, ahol minden feltétel adott, hogy próbára tedd a tudásodat egy adrenalinban gazdag élményautózás során. Ülj be egy pár körre, és próbáld ki, hogy hogyan veszi be az éles kanyarokat a Nissan GT-R!


    Te is kedvet kaptál ahhoz, hogy próbára tedd magad „Godzilla” vezetésében, vagy ismersz valakit, aki nem is tudna magával mit kezdeni örömében, ha ilyen ajándékkal lepnéd meg? Akkor nincs más dolgod, mint ellátogatnod az Élményvezetés.hu weboldalára, és megvenni azt a kupont, amivel te is megtapasztalhatod milyen egy élményautózás Nissan GT-R-rel!